Annonser

ving

torsdag 15 mars 2012

Ut och åk buss!

Enda sedan jag gick i småskolan och var tvungen att resa på diverse bussutflykter, gå på led och hålla varandra i hand. Har jag hatat att ledas i grupp som en skock får.
Men nu sa chefen.  Ut och åk buss! Det var ord och inga visor, så det var bara att packa ryggsäcken och ge sig iväg. Nu finns det massor av bussturer på Grancanaria, jag valde ett företag som kör 7 dagar i veckan och har en väldigt rimlig avgift . För endast 10 €/resa, guide och lättar måltid. Allt det där lät ju nästan för bra, luttrad som man har blivit med åren misstänkte jag besvikelse. Jag tog mig till en av platserna för upphämtning, där stod redan en grupp resenärer. Hur skall alla dessa få plats tänkte jag, en fri dag på stranden kanske blir min belöning. Bussen kom och var nästan full, endast 3 par fick plats men en svensk talande guide talade om att inom 10 minuter skulle det komma en ny buss. Mycket riktigt en tom buss kom och alla fick plats, endast ett stopp till så var bussen full. Mot dagens mål, bussarna hade godstandard och var nästan nya. Efter att nu åkt alla turer (7st ) så är jag ganska nöjd.  Att gör som jag resa alla på en vecka är kanske inte att rekommendera. om man inte är extremt intresserad av att åka buss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar